Mina förebilder






Mormor som visste vad hon ville, och tog tag i det. Hon önskade en dörr ut till trädgården så då såg hon till att de blev en när morfar inte riktigt såg behovet, min mamma som tagit hand om mig och min bror och gett oss en barndom fylld med äventyr och möjligheter. Våra döttrar som inspirerar mig att även när de är som mest hopplöst så ger de hopp och styrka till att fortsätta kämpa för jämställdhet och en bättre värld. Älskade morfar som alltid låtit mig vara med och snickra, greja med båten och som rustat mig till att våga som alltid lyssnat och stöttat för att ge plats. Hjälpt mig att vässa armbågarna med hjälp av kunskap. Och så Frida. Hon som upptäcker världen, hon som lyssnar, kommer med kloka ord och som inte dömer, tjejen jag kan älta, analysera och vrida o vända med. Att få omge sig med människor som dessa är inspiration och hopp. Mormor och morfar ni lever för alltid inom mig och ni är min styrka! Min mamma, våra döttrar och min vän vi får kämpa och stå upp för kvinnors rättigheter nu och i framtiden.  #internationellakvinnodagen #8emars

Kommentera här: