Världens sämsta mamma


Vår lilla spjuver, vårt solsken och glädjespridare, så oändligt älskad ❤

Jag är sämsta mamman. Helt klart i alla fall om omgivningen får bestämma: 

Våra barn får inte äta godis, dricka saft/läsk, äta glass eller sött fika. De är så nöjda med tex smörgås, frukt eller varför inte en korv. 
Men för omgivningen är detta beslut tydligen både svårt att förstå och acceptera. Det är tydligen så konstigt. 


Våra barn har inte nattningstid kl 19. Så vi föräldrar får inte en hel kväll med egen tid vilket man tydligen ska ha. Jag lägger hellre trötta barn en har en hel kväll med nattning. Inte heller vill jag behöva gå upp tex 05.30

Vår äldsta är framåt och nyfiken. Mer vild än tam och jag är glad för hon har sig an världen med öppna armar. Men tydligen ska hon helst hålla mig hårt i handen, viska i mitt öra och vara min bästis. 

De är enligt omgivningen svåra att se om de är pojke eller flicka då de har blåa kläder, lössittande kläder och kläderna saknar ofta volanger. För mig är viktigast att kläderna är lekvänliga. 

Krånglar de med maten som serveras så får de ingen annan mat. Det är tydligen jätte strängt. Gå hungriga en stund dör de inte av, de kan alltid smaka och man får inte alltid som man vill. 

Att lära sig och säga tack, ta bort tallrik, hjälpa till på ett lekfullt sätt är också något helt osannolikt och de är nästan så man inte tror jag förstår att barn är ju barn. 

Jag vet men jag tror på att på ett lekfullt sätt lära in vanor. Man måste ju nån gång lära sig. 

Men som sagt. Jag vet omgivning tycker en massa. Och jag tror på vår åsikt. 

För de får vår kärlek, och det är viktigast av allt. Kärlek, trygghet, tillit


Våra tjejer är oändligt älskade ❤

Kommentera här: