Önskningar!

Här kommer en lista med önskningar utan inbördesordning. Men jag önskar:

En labrador. En svart. En vakt o familjehund på en o samma gång. En kompis till Selma. Någon mer att älska. Jag älskar djur. För deras kärlek är villlorslös. Och deras tillit är stor, och inte prestations inriktad. Utan äkta. 

(null)



Ett hus på Öland. Ett extra boende långt borta dit jag kan åka o få energi. Få min egen plats. Känna Ölands unika sätt. Både möjlighet till hav och land. Allt i ett. Ett hus som bär mig. Min brustenhet. Ensamhet. Utanförskap. Men där jag får plats. Så som jag är. 

(null)

Åka på roadtrips. Lyssna på poddar. Föra samtal. Låta resan mot ett mål vara lika stor del som målet. Fly bort vardagen, från rutiner, från måsten. Jag vill andas frihet men just nu känner jag mig mest nedtryckt o instängd. Vad innebär lyckliga barn? Ibland känns de som om allt handlar om andras drömmar. 

(null)

Pierca mig. Gå min väg. Väger för mycket. Vill ändå pierca mig. En septum. En dröm sedan länge. 33 år gammal med en fjortis önskningar. Kanske för jag aldrig gjorde revolt. För att jag lyssnat på alla. På alla utom på mig. Jag önskar mina döttrar kommer stå på egna ben, göra sina revolter. Vara sig själva. Stå upp  för sig själva. 

(null)

En tatuering. För mig o morfar. För vårt eget band. Han är den som förstår sig på mig. Som lyssnar. Som ser min insida. Den jag försöker gömma. För den annars oftast inte passar. Den ska anpassas. Så den passar någon annan. Älskade morfar. ❤️

(null)


Ett gång olika önskningar. Just nu i livet. I mitt liv och ingen annans. Så enkelt o svårt på en o samma gång. 

Kommentera här: