Att slåss mot hela världen

De känns som jag stundtals slåss mot hela världen. Som om alla sviker. Som att alla andras behov knäcker mig. Jag blir ombedd om att sätta mig själv i centrum mer. När jag väl försöker med det så är det som om jag slåss mot hela världen. 
Min naiva bild av att man ställer upp och har tillit till varandra inom den närmsta kretsen är en bild jag inte delar med de närmaste. 

(null)


" Barn och stjärnor föds i mörkret 
utan skydd av våld och vapen. 
Mitt i mörkret bjuder livet 
oss att växa som en låga. 
Ljuset bär oss, Gud är nära 
i ett litet barn som ser oss. 
Ljuset bär oss, Gud är nära 
i ett litet barn som ser oss. 

Bär vi barnet i vårt hjärta 
blir vi bot för världens plåga. 
Gud är hos oss, ljus i natten, 
för att hjälpa oss att våga. 
Ljuset bär oss. Gud är nära 
i ett litet barn som ser oss. 
Ljuset bär oss. Gud är nära 
i ett litet barn som ser oss." 

Text av Ylva Häggeborn



Kommentera här: