Hur mycket ska man orka?

Jag vet inte. Men jag orkar inte mer. Orkar inte slåss mer. Orkar inte ställa upp mer. Orkar inte ens försöka mer. För tro mig jag har gett allt och lite till. Nu finns ingen ork kvar. Bara tårar. En massa massa besvikelse. Och den stora frågan hur går jag vidare utan att för den skull göra samma misstag igen? 

Jag ställer upp, gnäller någon gång men ställer upp. Om och om igen. Jag kämpar. Försöker vara tillags. Men vad spelar de för roll    för när något väl är viktigt för mig så är det ändå alla andras val o åsikter som spelar mest roll. 

Jag ska stå där tacksam för de jag får. Även om de inte är det jag bett om. Känns ofta som jag ber om en sak men alltid får till svar " nej tyvärr den är slut men vi har en liknande ersättningsvara" 

I nattens mörker och tystnad hör jag de andras andetag. Till och med dessa gör mig ledsen o provocerad. För jag är helt slut. Orkar inte en sekund till. 

För om sanningen ska fram, jag vet inte vilka relationer som kommer bestå? Just nu känns som om allt hänger på om jag står ut med att bli människors bra o ha pryl eller om jag försöker bestämt köra mitt race. Bra o ha prylen kommer ha sällskap, i mitt eget race blir den ensam resa... 


Kommentera här: