2017 årssammanfattning!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Mycket. Men framför allt stod upp för mina känslor och gifte mig med min älskade. 

Höll du några av dina nyårslöften?


Har väl inga egentliga nyårslöften, mer än att försöka gå ner i vikt! Nu pga pgreggo 2 så blev det helt åt andra hållet. 

(null)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Martin o Sandra fick nr 2, annars så tror jag de va lugnt! 

Vilka länder besökte du?


Blev inget reseår. Men Oslo o Helsingfors hann vi med. 

Dog någon som stod dig nära?

Ingen nära men någon som ändå hade en speciell plats i mitt hjärta. 

Är det något du saknat år 2017 som du vill ha år 2018? 

Massor men framför allt bättre balsans i livet, mindre psykisk o fysisk ohälsa och mer glädje 

(null)

Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?

27 juni på vår ett åriga förlovningsdag så plussade vi med barn nr 2

22 juli när vi gifte oss!

(null)

Vad var din största framgång 2017?

All tid med världens bästa Stella ❤️

Största misstaget?

Jag har gjort många. Under väldigt lång tid. Som i år när avgrundens djup visade sig va nära blev tydliga att de kräver sitt jobb.

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Nja hävdar ju att ingen graviditet är en sjukdom men inser att jag blir sjuk av att va gravid! 

(null)


Bästa köpet?

Selma. Våran vovve som är Stellas bästa vän! De två tillsammans är en rikedom att se på. 

Vad spenderade du mest pengar på?

Stella såklart! 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Min älskade familj såklart! Mina vänner. Men ja vår familj som vi skapar är ju så speciellt o häftigt.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2017?

Oj så svårt. Men får nog bli Stellas favorit. Arne Alligator. 

(null)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsen efter en turbulent vår som ännu hänger i och kommer hänga i länge. En ny karta och kompass håller på o ska tas i form. 

Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat mer. 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Tänkt. Behöver hitta en off knapp till min hjärna mer. 

(null)

Vilka konserter har du gått på under året?

Inger konsert år direkt men de blev dels Håkan Hellström i somras med Isac o Frida. Bästa sällskapet!

Sen såg vi en Queen hyllning. En kul kväll på tu man hand om min älskade! 

Sen såg jag en ABBA tribute men de kändes som karoke på en Finlands färja typ. 

Hur tillbringade du julen?

Dagen före julafton var vi hos svärmor. Och julafton hos morfar o mamma! Mysigt o fint blev det. Trots allt. 

Favoritprogram på TV?

Sport! 

Bästa boken du läste i år?

Ingen o jag saknar att läsa. Får nog bli ett mål för nästa år. 

(null)

Största musikaliska upptäckten?

Emilia de Poret får jag säga då. 

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Min dröm klocka från Gant.

Något du önskade dig men inte fick?

Nej så tänker jag inte. 

(null)

Vad gjorde du på din födelsedag 2017?

Hade mamma, morfar, morbror och hans fru här. Sen firade jag med min man o dotter ❤️

Hur skulle du beskriva din stil år 2017?

Hemsk! Längtar till våren 2018 då de ska gå ner i vikt och hitta tillbaka till mig efter två tätta graviditeter. 

(null)

Vad fick dig att må bra?

Stella. Min man. Våra djur. Mina vänner. Min familj. Musik.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Va vad är detta för knäpp fråga... pass!!!

Den bästa filmen du sett i år?

Alltså inget bra film år så jag minns inte ens vad vi har sett. Så pass även här!  (null)

Vem saknade du?

Frida min vän o vapendragare men just nu lever vi lite olika liv. Sen mormor. Alltid. Tror fler i familjen behövt henne för en bättre balans. Och så Charlie ocH Nike djuren som lämnade oss under 2016. Så älskade o så saknade! ❤️


Så här var 2017. Är så laddad för 2018! 


Kommentera här: